IES SEP Milà i Fontanals Curs 2012-2013
Última actualització:

 

Família de Serveis socioculturals i a la comunitat
Índex de la pàgina
Cicles formatius de la família
  CFM Atenció a les persones en situació de dependència- SC10
  CFS Educació infantil- SCB0
  CFS Integració social - 1753
Convalidacions entre cicles formatius i la universitat
Accés a la universitat
Professors i professores del departament
Pàgina web de la família de Serveis socioculturals i a la comunitatPlana web del departament

Històric de cursos: 2004-2005, 2005-2006, 2006-2007, 2007-2008, 2008-2009, 2009-2010, 2010-2011, 2011-2012

Cicles formatius
Cicle formatiu de grau mitjà:
  Atenció a les persones en situació de dependència(LOE)

Durada: 2.000 hores (2 cursos acadèmics)
Formació en el centre de treball: 383 hores.


Competències professionals
Atendre les persones en situació de dependència, en l’àmbit domiciliari i institucional, per tal de mantenir i millorar la seva qualitat de vida, realitzant activitats assistencials, no sanitàries, psicosocials i de suport a la gestió domèstica, aplicant mesures i normes de prevenció i seguretat i derivant a altres serveis quan sigui necessari.
Descripció del contingut curricular

Mòduls Professionals

Hores màx-mín

HLLD

Unitats formatives

Hores mínimes

MP1. Organització de l’atenció a les persones en situació de dependència

132

0

UF1 Context de la intervenció sociosanitària

44

UF2 Organització de la intervenció sociosanitària

88

MP2. Atenció Sanitària *

198-165

 

33

 

UF1 Mobilització de persones en situació de dependència

45

UF2 Activitats d’assistència sanitària

66

UF3 Suport en la ingesta

30

UF4 Aplicació de tractaments per a persones en situació de dependència

24

MP3. Atenció higiènica*

66

0

UF1 Higiene personal

33

UF2 Higiene de l’entorn

33

MP4. Atenció i suport psicosocial*

 

 

 

231-198

33

UF1 Suport en el desenvolupament dels hàbits d’autonomia personal i social

66

UF2 Suport en l’estimulació cognitiva de les persones

39

UF3 Suport en l’animació grupal

33

UF4 Suport en el desenvolupament de les relacions socials

60

MP5. Característiques i necessitats de les persones en situació de dependència.

 

165-132

33

UF1 Autonomia personal

28

UF2 Persones grans

26

UF3 Persones amb malaltia mental

26

UF4 Persones amb discapacitat intel·lectual

26

UF 5 Persones amb discapacitat física

26

MP6. Teleassistència

66

0

UF1 Teleassistència

66

MP7. Suport domiciliari*

198-165

33

 

 

UF1 Organització del treball domiciliari

30

UF2 Gestió i administració de la llar

40

UF3 Gestió i preparació de l’alimentació

60

UF4 Manteniment i neteja de la llar

35

MP8. Suport en la comunicació

66

0

UD1 Suport en la comunicació

66

 

MP9. Destreses socials*

 

 

99

 

0

UF 1 Habilitats socials del professional

50

UF2 Treball en equip

49

MP10. Primers auxilis

66

0

UF1 Recursos i trasllat d’accidentat

22

UF2 Suport vital bàsic (SVB) i ús dels desfibril·ladors

22

UF3 Atenció sanitària d’urgència

22

MP11. FOL

 

99

 

0

 

UF 1 Incorporació al treball

66

 

 

 

 

UF 2 Prevenció de riscos laborals

33

MP12. EIE

66

0

UF1 Empresa i iniciativa emprenedora

66

MP13. Anglès tècnic

99

o

UF1 Anglès tècnic

99

MP14. Síntesi

66

0

UF1 Síntesi

66

MP15. FCT

383

0

UF1 FCT

383

Total

2000

0

 

 

Cicle formatiu de grau superior:
  Educació infantil (LOE)

Durada: 2.000 hores (2 cursos acadèmics)
Formació en centres de treball: 400 hores.

Competències professionals
  Dissenyar, implementar i avaluar projectes i programes educatius d’atenció a la infància en el primer cicle d’educació infantil en l’àmbit formal, d’acord amb la proposta pedagògica elaborada per un Mestre amb l’especialització en educació infantil o títol de grau equivalent, i a tota l’etapa en l’àmbit no formal, generant entorns segurs i en col·laboració amb altres professionals i amb les famílies.
Descripció del contingut curricular
Mòduls Professionals

Hores (màx-mín)

HLLD

Unitats formatives

Hores mínimes

01 Intervenció amb famílies i atenció en menors en risc social

132-120

12

UF1 Intervenció socioeducativa en menors

60

UF2 Intervenció socioeducativa amb families

60

 

02 Didàctica de l’educació infantil

231-210

21

UF1Contextualització de la intervenció educativa en infants de 0 a 6 anys.

60

 

UF2 Planificació dels espais, els temps i els recursos en educació infantil.

30

 

UF3 Disseny de projectes i activitats educatives en l’àmbit formal.

80

UF4 Disseny de projectes i activitats educatives en l’àmbit no formal.

40

03 Autonomia personal i salut infantil

132-120

12

UF1 Atenció i cura de l’alimentació dels infants.

24

UF2Atenció i cura de l’activitat i el descans dels infants

16

UF3: Atenció i cura de l’higiene dels infants

20

UF4 Programació dels hàbits d’autonomia personal

40

UF5 Intervenció en situacions de salut d’especial dificultat

20

04 El joc infantil i la seva metodologia *

198-180

18

UF1 El joc i les joguines

40

UF2 Dissenyde projectes d’intervenció d’oci i lleure educatiu

70

UF3 Implementació d’activitats d’oci i lleure

70

05 Expressió i comunicació*

198-180

18

UF1 Intervenció en el desenvolupament de la comunicació i l’expressió verbal

40

UF2 Intervenció en el desenvolupament de la comunicació i l’expressió rítmico-musical

30

UF3 Intervenció en el desenvolupament de la comunicació i l’expressió lògic- matemàtic

25

UF4 Intervenció en el desenvolupament de la comunicació i l’expressió gestual

25

UF5 Intervenció en el desenvolupament de la comunicació i l’expressió a través de les TAC

20

UF6 Intervenció en el desenvolupament de la comunicació i l’expressió plàstica

40

06 Desenvolupament cognitiu i motriu*

165-150

15

UF1 Intervenció en el desenvolupament sensoperceptiu

20

UF2 Intervenció en el desenvolupament motriu

20

UF3 Intervenció en el desenvolupament cognitiu

30

UF4 Intervenció primerenca

25

UF 5 Pràctica psicomotriu

55

07 Desenvolupament sòcioafectiu

99-90

9

UF1 Intervenció en el desenvolupament afectivo-sexual

40

UF2 Intervenció en el desenvolupament social.

50

08 Habilitats socials*

132-120

12

UF1 Habilitats comunicació en infants, famílies i professionals

60

 

UF2 Dinamització de grups

60

09 Primers auxilis

66

0

UF1 Recursos i trasllat d’accidentat

22

UF2 Suport vital bàsic (SVB) i DEA

22

UF3 Atenció sanitària d’urgència

22

10 FOL

99

0

UF1 Incorporació al treball

66

UF2 Prevenció de riscos laborals

33

11 EIE

66

0

UF1 Empresa i iniciativa emprenedora

66

12 Projecte d’atenció a la infantesa *

82

0

 

 

13 FCT

400

0

 

 

Total

2000

117

 

 

   
Inici pàgina
     
Accés a la universitat
Punxeu aqui per veure quins estudis universitaris es poden cursar des d'aquest cicle superior.
 
Cicle formatiu de grau superior:
  Integració social Currículum oficial de la Generalitat de Catalunya

Capacita per programar, organitzar, desenvolupar i avaluar les activitats d'integració social, valorar la informació obtinguda en cada cas i determinar i aplicar les estratègies i les tècniques més adequades per al desenvolupament de la seva autonomia personal i inserció ocupacional.


Durada: 1.700 hores (2 cursos acadèmics)
Formació en el centre educatiu: 1.280 hores, que inclouen els crèdits i les 130 hores de lliure disposició del centre.
Formació en centres de treball: 420 hores.

Competències professionals
- Programació, organització i avaluació de les intervencions d'integració social.
- Organització i supervisió de les activitats d'atenció a unitats de convivència.
- Ensinistrament de l'assistit en l'adquisició d'habilitats d'autonomia personal i social.
- Supervisió de les activitats d'inserció ocupacional.
Descripció del contingut curricular
  Crèdits Durada
C1 Context i metodologia de la intervenció social 210 h
C2 Atenció a les unitats de convivència 150 h
C3 Habilitats d'autonomia personal i social
190 h
C4 Inserció ocupacional
150 h
C5 Pautes bàsiques i sistemes alternatius de comunicació 210 h
C6 Bases antropològiques i psicosociològiques 120 h
C7 Formació i orientació laboral 60 h
C8 Formació en centres de treball 420 h
C9 Síntesi 60 h
   
Inici pàgina
     
Accés a la universitat
Punxeu aqui per veure quins estudis universitaris es poden cursar des d'aquest cicle superior.
Inici pàgina

 

Correspondència entre cicles formatius i la universitat

El Departament d'Educació i les universitats catalanes han signat un conveni de col·laboració, l'objecte del qual és el reconeixement de crèdits entre cicles formatius de grau superior de la formació professional específica i els estudis universitaris.

En virtut d'un acord de la Comissió d'accés i afers estudiantils del Consell Interuniversitari de Catalunya, les universitats catalanes individualment poden reconèixer d'ofici, com a superats, tots els crèdits de lliure elecció (o una part) d'una titulació de primer i/o de primer i segon cicle a qualsevol estudiant que hagi superat un cicle formatiu de grau superior.

Aquest reconeixement es farà en virtut de la normativa acadèmica aprovada per cada universitat en relació amb el reconeixement de crèdits de lliure elecció i no caldrà la valoració i propostes prèvies de les comissions específiques d'anàlisi.

Si voleu saber més del contingut dels acords, feu clic en l'enllaç següent.

Inici pàgina
Professors
 

Torres Casas, Meritxell (Cap del departament)
Cases menta, Gemma
Costa Zubiri, Anna
Delgado Guillen, Alberto
Elvira Gonzalez, Vanessa
Fernandez Ferrer, Margarita
Gomez Parra, Maria
Hernández Grueso, Dolors
Moreno Mateos, Encarna
Plassa Carrera, Sílvia
Valiente Ballesteros, Pilar

 
   
Inici pàgina